wtorek, 4 grudnia 2012

PARAFINA (PARAFFINUM LIQUIDUM)

PARAFFINUM LIQUIDUM czy MINERAL OIL, to olej mineralny stosowany w kosmetyce. Jako jeden z wielu składników który ma wielu zwolenników jak i przeciwników. 

Źródło: Internet
Źródło: Internet

Ale na poczatek czym jest parafina, gdzie się ją stosuje i dlaczego wzbudza tak różne odczucia.

Parafina  to mieszanina prostych, długołańcuchowych węglowodorów, otrzymywanych w procesie destylacji ropy naftowej (po oczyszczeniu i przetworzeniu). Już samo to stwierdzenie może kogoś zniechęcić do jej stosowania, jakiś produkt z ropy naftowej i nasza skóra, brr.. No może i pochodzi z ropy, ale jest to produkt tak bardzo oczyszczony i przetworzony więc nie ma się czego bać, tak przynajmniej twierdzą jej zwolennicy.

Parafina może być w stanie ciekłym wtedy jest to przezroczysty płyn lub stałym podobna do wosku, jest bez smaku i zapa­chu. 

Sama w sobie, jako substancja chemiczna, pa­rafina nie jest alergenem. Nie mniej jednak w wyniku jej stosowania zachodzi wiele nieko­rzystnych procesów w skórze, wynikających z intensywnego rozwoju bakterii beztleno­wych. Prowadzi do powstawania zaskórników i zmian trądzikowych 

Ma zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę i włosy. Warstwa okluzyjna chroni skórę przed szkodliwymi czynnikami środowiskowymi. Nadaje połysk. Wykazuje działanie regenerujące. Substancja antystatyczna zapobiega elektryzowaniu się włosów.

Substancja ta nie znajduje się w kosmetykach dlatego, że ma jakieś cudowne właściwości, poprostu jest bardzo tania, dlatego producenci wszędzię gdzie mogą ja dodają.

Kosmetyki z parafiną mają wpływ na starzenie się skóry.Skóra starzeje się w wyniku zmian hormonalnych, genetycznych ale i tych pochodzenia zewnętrznego. Aby jak najdłużej była młoda potrzebuje tlenu, a co za tym idzie prawidłowego ukrwienia i dostarczenia składników odżywczych. Kosmetyki z parafiną tworząc warstwę nieprzepuszczalna na skórze, skutecznie hamują te procesy, wynikiem czego jest szybsze starzenie się skóry.

W kosmetykach parafina kryje się pod nazwami:
  • Paraffin Oil
  • Parrafinum Liquidum
  • Synthetic Wax
  • Paraffin
  • Isoparaffin
Ciekawy post blogowy o parafinie TU i TU

Moje osobiste zdanie jest takie, nie należy panikować i jeśli raz na jakiś czas posmarujemy się czymś z dodatkiem parafiny to napewno nic złego się nam nie stanie, jednak sama w miare możliwości unikam tego składnika, wolę te bardziej naturalne. 

Daje parafinie status OBOJĘTNE, czyli nie mocno szkodliwe, ale lepiej unikać.

7 komentarzy:

  1. Fanie ujęłaś temat.
    Też nie lubię, jak ktoś parafinę demonizuje, ale i jak ktoś mi wmawia, że parafina na drugim miejscu w składzie kremu do cery trądzikowej jest ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydał mi się ten post :) i blog również.

    OdpowiedzUsuń
  3. w kosmetykach jej unikam, ale w woskach zapachowych jest dla mnie milej widziana niż olej palmowy

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za link do mojego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostałam od kogoś to: "Lirene, Intensywna Regeneracja, dermo krem-kuracja do rąk i paznokci, skóra szorstka". Sprawdzam sobie składniki jeden po drugim. No i już przy drugi, dowiedziałam się, że mi się skóra postarzeje... A przecież ona JUŻ ma 71 lat... No to dziękuję... Raz posmarowałam... I wystarczy. Kupię sobie olejek różany. Przynajmniej jest 100% czysty a dziś przeczytałam co on potrafi... Mąż pomyli mnie z córką :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dostałam od kogoś to: "Lirene, Intensywna Regeneracja, dermo krem-kuracja do rąk i paznokci, skóra szorstka". Sprawdzam sobie składniki jeden po drugim. No i już przy drugi, dowiedziałam się, że mi się skóra postarzeje... A przecież ona JUŻ ma 71 lat... No to dziękuję... Raz posmarowałam... I wystarczy. Kupię sobie olejek różany. Przynajmniej jest 100% czysty a dziś przeczytałam co on potrafi... Mąż pomyli mnie z córką :D.

    OdpowiedzUsuń
  7. Istnieje kilka domowych sposobów, dzięki którym włosy odzyskają sprężystość i blask. Polecam zajrzeć na stronę https://top-supplemente.de/3-umstrittene-haarausfall-rubbelungen/ aby dowiedzieć się nieco więcej.

    OdpowiedzUsuń