piątek, 7 grudnia 2012

Olej arganowy złoto Maroka

O oleju arganowym i jego właściwościach dowiedziałam się po przeczytaniu blogowych recenzji. Mój nabyłam za 5 funtów na ebayu. Opiszę troszke właściwości olejku i moje obserwacje z jego stosowania.
WŁAŚCIWOŚCI

Olejek arganowy ma przede wszystkim właściwości odżywcze, a to dzięki obecności przeciwutleniaczy, witaminy E oraz fotosteroli. Ze względu na obecność tokoferoli, a także polifenoli o działaniu antyoksydacyjnym, stymuluje on proces oddychania wewnątrzkomórkowego, neutralizuje wolne rodniki, chroni tkankę łączną, zapobiega fotostarzeniu się skóry.

Kolejna właściwość olejku to odbudowa skóry zniszczonej, popękanej, wysuszonej. 

Właściwości związane z leczeniem trądziku czy łuszczycy, w Internecie można znaleść duzo opinii osób którym olejek ten w tych chorobach skórnych pomógł.

ZASTOSOWANIE

- do twarzy (smarowanie twarzy na noc lub na dzień),
- do włosów (wcieranie w skóre głowy przed myciem lub smarowanie końcówek po myciu),
- do smarowania suchych parti ciała, jak pięty, łokcie,dłonie,
- w pielęgnacji dzieci,
- do masażu,
- w maseczkach do twarzy jako odżywczy dodatek.

MOJE OBSERWACJE

Olejek stosuje około 1 miesiąca i nie zauważyłam jakiś cudownych efektów.  Po zastosowaniu na skóre twarzy ( ja smaruje twarz raz dziennie) jest ona nawilżona ale nie jestem w stanie powiedzieć czy pomaga na trądzik ponieważ ostatnio ma mniejszy z nim problem. Nie zauważyłam też by rozjaśnił moje przebarwienia, ale być może za krótko go stosuje.  Plusem jest iż olejek ten dość szybko się wchłania i nie pozostawia tłustej warstwy na skórze, nie zatyka porów. 

Olejek stosuje też na włosy ale tylko do zabezpieczania końcówek, tu tez efektów super nie ma, poprostu jak każdy inny olejek jaki stosowałam wcześniej.

Niemniej jednak jestem zadowolona z zakupu tego olejku, bo jest naturalny, bez chemii, dodatkowo jest strasznie wydajny, potrzeba tylko 1 kropli by posmarować całą twarz, wiec mysle ze 50 ml olejku starczy mi na pare miesięcy.

Zapach olejku jest bardzo specyficzny, dla mnie troszke orzechowy, mi on nie przeszkadza wogle.
Być może po dłuższym stosowaniu stan mojej skóry twarzy ulegnie poprawie, jeśli nie to juz mam w planach zakup kolejnego olejku, tym razem tamanu.

OCENA:
Zapach:3/5
Wydajność: 5/5
Działanie nawilżające: 4/5
Działanie na włosy:3/5
Działąnie na twarz:3/5
Ogólna ocena: 4/5
Cena i dostępność: UK ebay lub sklepy ze zdrową żywnością. 5 funtów za 30 ml olejku.

Ciekawostki na temat drzewa arganowego i olejku znalezione w sieci.

Drzewo osiąga wysokość od ośmiu do dziesięciu metrów, a przeciętnie żyje około 150-200 lat, chociaż dość często spotykane są drzewa nawet 400-letnie.
Argania pełni również ważną ekologiczną funkcję: powstrzymuje erozję gleby i postępowanie pustyni. Co ciekawe, od 1998 roku obszar zajmujący około 800 tys. hektarów, gdzie rośnie około 20 milionów tych drzew, posiada status „Rezerwatu Biosfery Arganeraie” przyznany przez UNESCO. Drzewo arganowe wpisane jest na listę światowego dziedzictwa.

Kwiaty arganii są małe i skupione w górnej części gałązek. Owoce mają kolor zielony, są bardziej okrągłe i większe niż oliwki, mają mięsisty miąższ, a wewnątrz znajduje się orzech. Skorupa orzecha arganowego jest 16 razy twardsza od skorupy orzecha laskowego.

Kiedyś olejek wytwarzany był tylko ręcznie, dziś też i  mechanicznie.
Wytwarzanie oleju arganowego metodą tradycyjną

Więcej informacji o olejku TU

Jakie są wasze doświedczenia z olejkiem arganowym? 

1 komentarz:

  1. Tak jak napisałaś, zapach olejku jest BARDZOOO specyficzny;) Stosowałam go około miesiąca na noc na twarz, fajnie nawilża, ale jakiś super efektów nie zauważyłam. Olejek jest bardzo popularny w ostatnim czasie.

    OdpowiedzUsuń